IT-tukipalvelut


Jotta yrityksenne työntekijät voisivat ensisijaisesti keskittyä oman työnsä hoitamiseen, on järkevämpää järjestää it-tuki siihen erikoistuneen asiantuntijayrityksen kautta.

Insidersin it-tukipalvelut kattavat tukipäivystyksen eli helpdeskin, lähituen asiakkaan koneella joko etänä tai paikan päällä, palvelinten jatkuvan ylläpidon ja tarjoamamme hosting-palvelut.

Pääasiassa tarjoamme it-tukipalveluita jatkuvan sopimuksen perusteella, ja pyrimme asiakkaidemme kanssa pitkäaikaiseen yhteistyösuhteeseen. Palvelu on huomattavasti toimivampaa, kun tunnemme asiakkaamme ympäristön ja asiakas tuntee meidät. Sovitamme palvelusopimuksen asiakkaan vaatimustason mukaisesti. Voimme tarjota palveluita tunti- tai kuukausilaskutuksella.

Spacelabs Medical Finland Oy on tukiasiakkaamme. Käymme paikan päällä "vakiokäynnillä" kerran viikossa hoitamassa kertyneet asiat, kuten uusien pc-koneiden asennukset. Kiireelliset asiat hoidamme välittömästi, viimeistään seuraavana päivänä.

Tukipäivystys (helpdesk)

Asiantuntijapäivystyksemme vastaa klo 8-21 välillä ja tarvittaessa hätätapauksissa 24 h. Jos ongelmaa ei saada ratkaistuksi puhelimessa, kirjataan se tukijärjestelmäämme, ja tarvittaessa lähdetään paikan päälle. Tukipyyntöjä vastaanotamme puhelimitse päivystysnumerossamme, tai voitte lähettää pyynnön suoraan sähköpostitse järjestelmään, josta siihen palataan mahdollisimman pian. Voimme yhdistää myös asiakkaamme helpdesk-järjestelmän omaamme siten, että tukipyynnöt siirtyvät meille suoraan.

Meillä päivystyspyynnöt hoitaa aina tuttu asiantuntija, ei erillinen helpdesk-henkilö.

Extranet-järjestelmässämme Inessä voit luoda tukipyyntöjä, seurata niiden etenemistä ja selata niitä koko asiakassuhteen ajalta. Myös laskut on helppo tarkistaa tässä palvelussa.

Lähituki

Lähitukemme toimii tarpeen mukaan joko etänä tai asiakkaan tiloissa (on-site). Ongelman vakavuudesta ja sopimuksesta riippuen tarjoamme 4 h, 24 h, 48 h tai 72 h vasteaikoja. Monilla asiakkaillamme on myös sopimus viikottaisesta vakiokäynnistä, jonka aikana hoidetaan vähemmän kiireelliset asiat.

Vasteajat voidaan sopia esimerkiksi näin:
Tavallinen 24 h
Kiireellinen 4 h Aikakriittiset työtehtävät
Kriittinen 4 h Hätätapaus (esim. useampi työntekijä estynyt tekemästä töitään)

Jokaisesta lähituen tekemästä työstä toimitamme sen valmistuttua työraportin, josta selviää tehty työ ja laskutus. Raportti toimii myös dokumentaationa vastaisen varalle.

Lähitukitehtäviä ovat mm. ohjelmisto- ja laitteisto-ongelmien selvittely, huoltoon lähettäminen, laiterekisterin ylläpito ja muu dokumentointi, uusien koneiden ja ohjelmien tilaus ja asennus, varmuuskopiointi ym.

Olemme tuotteistaneet etähallintapaketin, joka sisältää seuraavat komponentit:

- Etäyhteyslaite:
Voimme ottaa verkkoon turvallisen sillatun yhteyden SSL VPN -teknologialla Blowfish-salauksella. Yhteydessä käytetään sertifikaattipohjaista tunnistusta, jota ilman sisään ei pääse. Jokaisella insiderslaisella on oma sertifikaatti, joka voidaan tarvittaessa sulkea. Pidämme yhteyttä erittäin turvallisena. Yrityksen palomuurista tarvitsee avata vain portit 443 ja 444 etäyhteyslaitteelle.

- Etähallintaohjelmisto:
Käyttäjä voi itse käynnistää etäyhteysohjelman, ja näin päästää Insidersin etätuen koneelle vain tarvittaessa. Palvelimille ohjelma voidaan asentaa jatkuvasti päälle. Ongelman selvittyä yhteys suljetaan.

Etäyhteyspaketti säästää turhia kiireellisiä käyntejä, kun tukipyyntö voidaan hoitaa etänä.

Palvelinten käyttötuki

Muutaman palvelimen ylläpitoon ei kulu läheskään yhden henkilön koko työaika, joten tämä tehtävä on luontevaa ulkoistaa asiantuntijayritykselle. Ylläpidämme palvelinta käyttäjätunnusten ja oikeuksien osalta, pidämme sen käyttöjärjestelmän ajan tasalla ja järjestämme varmuuskopioinnit. Tarvittaessa hoidamme kaiken aina palvelimen hankinnasta lopulta sen korvaamiseen uudemmalla järjestelmällä.

Palvelimia ei välttämättä kannata pitää omissa tiloissa tai edes omistaa itse. Yhteistyökumppanimme kautta voimme hoitaa palvelimen hostingin eli käyttötuen kunnollisessa konesalissa, jossa ilmastointi, sähkö, hälytykset, yhteydet ja tietoturva ovat kaikki varmistettuja ja huippuluokkaa.

Muut palvelumme

Tarjoamme konsultointi- ja ulkoistusasiakkaillemme myös hosting- ja sähköpostipalveluja avaimet käteen -periaatteella. Periaatteenamme on tarjota palvelu asiakkaillemme asiakassuhteen ajan hyvin edullisesti, jopa kuukausimaksutta.

Sähköpostipalvelu

  • kaikille työntekijöille sähköpostitunnukset palvelimelle (etunimi.sukunimi@yritys.fi)
  • yhteys palvelimelle SSL-suojatuilla IMAP4- ja SMTP-protokollilla, jolloin posteja ei haeta palvelimelta paikalliselle koneelle vaan ne ovat avattavissa myös muilta koneilta
  • sähköpostit aina luettavissa myös SSL-suojatun webmailin kautta
  • toimii hyvin mobiilisähköpostina salattuna GPRS- tai 3G-yhteyden yli, jolloin sähköposti on aina mukana (imap-idle push email)
  • salattu pikaviestipalvelu (instant messaging)
  • tietoturvamme on huippuluokkaa: kaikki yhteydet on salattu, käytössä lisäksi roskapostin suodatus ja virusskannaus
  • käytämme itse samaa palvelua, joten haluamme sen toimivan katkotta

    Hosting

  • paikka yrityksen webisivuille palvelimeltamme (www.yritys.fi)
  • levytilan ja liikenteen määrästä sovitaan erikseen
  • tarvittaessa SSL-suojaus (https://www.yritys.fi/)
  • tarvittaessa järjestämme myös www-sivujenne tuottamisen
  • mahdollisuus myös omaan Linux-virtuaalipalvelimeen, joka toimii kuten oma palvelin